čtvrtek 13. srpna 2015

Padající hvězdy

Dneska snůška mých keců v podobě slohovky :D

Jak jistě víte tak včera byly viditelné padající meteory směrem od souhvězdí Perseus. Takzvané Perseidy. A tak jsme se sestrou jsme kolem půl dvanácté vylezly ven na terasu a pozorovaly noční oblohu. Můj táta je amatérský astronom a o noční oblohu se hodně zajímá a dokonce vede i astronomický kroužek. Díky němu víme poměrně dost věcí o souhvězdích a na noční obloze jsem se zorientovaly. Po asi pěti minutách čekání jsme se konečně dočkaly první padající hvězdy. Ale jak to bývá, tak zákon schválnosti stále platí a přišly mraky, takže zakryly skoro celou oblohu až na prostor nad námi který se pomalu zmenšoval. Proletělo několik družic, letadel a nějaké to UFO a Perseidy nikde. Nakonec jsme se za půl hodiny stepování venku dočkaly dalších dvou krásných meteorů. Pak se zatáhlo úplně a bylo po srandě. :D

Na pozorování bych byla nejraději doma. Bydlíme na kopci a máme výhled do celého údolí na celé město a tudíž i na celou noční oblohu. Tady u babičky máme trochu omezené pozorování kvůli světlům z pouličních lamp. :/

Loni jsme Perseidy pozorovali na hvězdárně u tátova kolegy a docela mě překvapilo kolik lidí věří na přání při padající hvězdě. Věříte na ně také?? :) :) :)

Tak jsem se zase rozepsala. :D Moc často se mi to nestává že bych napsala takhle dlouhou úvahu o něčem. :D
Zatím se mějte Kiwik

9 komentářů:

  1. No u nás bylo zataženo trochu víc než obvyklích vedrech. :D Takže jsem nic neviděla. :D Já se ve hvězdách nevyznám vůbec :D

    OdpovědětVymazat
  2. S kamarádkou jsme pozorovali celkem dlouho :D asi do dvou do rána (překonala jsem paranoiu a spala jsem pod širákem) pár jsme jich viděli to jo, ale čekala jsem to trochu intenzivnější :) a zataženo jsme neměli :D
    Nikdy nevím co přesně bych si chtěla přát, takže těžko říct :D

    OdpovědětVymazat
  3. Také jsme pozorovali, jako každý rok. Vím, co to je a jak se to děje z toho teoretického "vědeckého" (když to tak řeknu) principu... ale je vážně pěkné a kouzelné si říct, že je to padající hvězda a něco si přát. Já ráda sním a proto jsem si při každé, co jsem tentokrát viděla, něco přála. Sedmkrát to samé přání za sebou... tak snad by mohlo vyjít :)

    OdpovědětVymazat
  4. Ja som sa chvíľu pozerala na oblohu ale potom sa zatiahlo tak som šla spať :D
    Mno... Tak snáď nabudúce :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Pozorovala jsem taky, ale žádný jsem neobjevila :/ U nás ve městě je totiž strašně osvětlení :/

    OdpovědětVymazat
  6. Mně všichni psali ať kouknu z okna, ale také jsme měli zatažíno, tak jsem šla raději spát. :) Ale minulý rok jsem myslím pár perseidů viděla.. :)
    Když vidím padat hvězdu, většinou si něco přeji, ale do dne zapomenu co to bylo.. :/ :D

    OdpovědětVymazat
  7. My chtěli také pozorovat ale u nás bylo úplně zatahle a nešlo nic vidět :( tak sjme šli spát a srali an to :D poslední dobou je furt jen horko a samá bouřka a déšť a furt dokola :)

    OdpovědětVymazat
  8. Krásný :). Bohužel jsem pozorovala je chvíli, tak jsem žádnou padající hvězdu neviděla, ale jinak věřím na splněná přání :).

    OdpovědětVymazat
  9. Ta fotka je úžasná! :)
    Já taky chvilku pozorovala, ale bydlíme na sídlišti kde se všude svítí, tak to bylo celkem na nic :/
    Né, že bych na ta přání věřila, ale tak za zkoušku nic nedáš :D

    OdpovědětVymazat